Aydınlatma: Modanın vazgeçilmezi!

Paris'teki podyumdan Milano'daki tasarım mağazalarına kadar her modacı doğru bir aydınlatma kullanılmasını ister. Doğru aydınlatma renkleri ön plana çıkarabilir, müşterileri en yeni koleksiyonlara çekebilir ve çok daha fazlasını sağlayabilir. Moda dünyasının en önemli aksesuarı ışıktır.


 


Bana gerçek renklerini göster

Moda denince akla gelen en önemli konu gelecek sezonda kullanılacak renktir. Bu nedenle müşteriler mağazaya girdiğinde mutlaka en iyisini arayacaklardır. Peki bunun sırrı ne? Kaliteli aydınlatma! Renksel Geriverim Endeksi (CRI) değeri 90 veya üzerinde olan lambalar sayesinde müşteriler kıyafetleri ""gerçek"" rengine en yakın şekilde görebilecektir. LED lambalar, yüksek derecede renk doğruluğu ve net aydınlatma sağlayan yüksek basınçlı deşarj lambaları olduğundan bu amaç için kullanılabilecek mükemmel bir seçenektir. Renksel geriverim açısından deneme kabini aydınlatması çok önemlidir, çünkü müşteriler bir kıyafeti satın alıp almayacağına burada karar verir. Sıcak tonlar da bu karara yardımcı olur.

Sıcak tonlardan bahsetmişken renk sıcaklığı da dikkate alınması gereken diğer önemli unsurlardan biridir. Gerekli renk sıcaklığı, söz konusu kıyafetin tipine ve ortama göre değişiklik gösterir. Örneğin, deri veya sıcak renkli kıyafetler 2.700K-3.000K arasındaki sıcak aydınlatmadan faydalanırken takım elbiseler ve siyah renkli kıyafetler daha yüksek Kelvin değerlerindeki daha soğuk renkler gerektirir. Aksesuarlar ve mücevherat da en çok 4.500 K veya daha yüksek değerlerdeki renk sıcaklıklarında daha iyi görünür.


Poz verin

Aydınlatma sadece tüm koleksiyonun rengine gösteriş katmakla kalmaz aynı zamanda bazı özel parçaları veya mağazanın bazı kısımlarını öne çıkarmak için kullanılabilir. Odak aydınlatması sayesinde belirli ürünler, etrafındaki alandan daha parlak görünür. Spot ışıkları gibi yönlü ışıklar kullanmak, ışığın gerektiğinde mankenlerden teşhir masalarına kadar farklı noktalara yönlendirilmesini sağlar. Burada kurulumların esnek olması çok önemlidir, böylece odak aydınlatmasının yönü ve açısı stand veya mağaza düzeni değişimine göre ayarlanabilir. Raylı armatürler, ışığın yerini hızlıca değiştirmeyi mümkün kılarken farklı ışık açılı veya 360 derece döndürülebilen LED armatürler ışığın yönünü kolayca değiştirmeyi sağlar.


 


Mağaza

Kıyafetten sonra konu mağazanın kendi tasarımına geliyor. Online mağazalar sokak üzerindeki mağazalarla rekabet içine girmeye başladıkça, mağazaların iç tasarımı müşteri deneyimini artırmak için her zamankinden daha çok önem kazandı. Modada olduğu gibi burada da her şey katmanlardan oluşuyor. İlk önce genel aydınlatma (veya ambiyans aydınlatması) geliyor. Ambiyans aydınlatması, mekanın tonunu veya atmosferini oluşturuyor. Ambiyans aydınlatmasının sıcak ve rahattan soğuk ve cesura kadar markayı ve mağazanın tarzını yansıtması gerekir. Unutmayın! Gerekli görünüş yılın hangi zamanında hatta günün hangi saatinde olduğunuza göre değişebilir, bu nedenle dimlenebilir lambalar veya akıllı aydınlatma sayesinde zaman ve enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz. Odak aydınlatması, yukarıda bahsedildiği gibi kıyafetlere odaklanmanın yanı sıra sütun veya nişler gibi mimari özellikleri ön plana çıkarmak için de kullanılabilir. Ayrıca, raflar veya stant alanlarının arkası gibi mobilyalara da LED şeritler entegre edilebilir.

Asıl eğlence dekoratif aydınlatmayla başlıyor; klasik şamdanları veya çılgın ve modern bir objeyi düşünün! Bu tür armatürlerin genel tasarıma uyması veya amaçlanan bir zıtlık sağlaması gerekir. Son olarak da iş alanı aydınlatması geliyor. Yazar kasanın bulunduğu yer gibi mağazada işlerin yürütüldüğü kısımlarda daha parlak bir aydınlatma gerekir. Kasanın bir tarafında iyi hissettiren bir ortam oluşturularak müşterinin satın alma isteği güçlendirilmelidir. Diğer tarafında ise gözü rahatsız etmeyen bir ışık kullanılarak mağaza çalışanlarının yorulmadan işlerine odaklanması sağlanmalıdır.


Doğru ışık

Moda mağazalarının aydınlatılmasında LED'ler birçok fayda sağlar ve LED kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Mükemmel ışık kalitesi, ortalamanın üzerinde enerji verimliliği sağlaması, uzun ömürlü olması ve yenilikçi tasarımı sayesinde LED'ler en son teknoloji ürünü bir çözümdür. Ayrıca LED'ler konvansiyonel lambalara göre daha küçük boyutlardadır ve ısı yaymazlar, yani raflar gibi kıyafetlere yakın alanlarda kullanılabilirler. Nihai olarak LED'ler renk, sıcaklık ve işlev açısından esneklik sunar ve doğru ortamın oluşturulmasını sağlar.

Moda trendleri caddelerde görücüye çıkmadan veya kıyafetler mağazalara ulaşmadan önce ışık çok temel bir rol oynar. Tüm dünyada podyumlarda kullanılan eğlence aydınlatması ilk tanıtımların başarılı geçmesini sağlar. Kıyafetler podyuma çıktıklarında ise ışık hem beklenti ve heyecan oluşturmak, hem de ambiyans ve duygu yaratmak için kullanılır. Moda değişse de LED'ler de uzun süre popüler olmaya devam edecek gibi görünüyor.