Giyim mağazası Maxx için sofistike aydınlatma çözümü

Hollanda, Avrupa, 2012

Uygulama alanı: Mağaza

Alt uygulama: Butikler

Teknoloji: Elektronik balast, yüksek yoğunluklu deşarjlı lambalar


Genel bakış:

  • İş dünyası için giyim koleksiyonuna yönelik sofistike ve uyarlanabilir aydınlatma konsepti
  • Mağazaya yayılan spot ışıklar, armatürler, ampuller ve elektronik balastlarda oluşan mükemmel birleşim
  • Hızlı yatırım getirisi: Metropolitan ürünlerinin satışında %25'e varan artış
  • Enerji verimliği ve uzun kullanım ömrü sayesinde maliyet tasarrufu
  • Işık verimliliğinde %10'a varan artış

Görev: Kozmopolit bir anlayış yaratmak

Uluslararası yaşam tarzı şirketi Mexx; dünya çapında 65'ten fazla ülkede erkek, kadın, genç ve çocuklar için giysi ve aksesuar satıyor. İyimserlik, bağımsızlık, ilham ve yaşam sevinciyle özdeşleşen şirket, bu değerleri Metropolitan adlı günlük ürün koleksiyonuna da yansıtıyor. Birkaç yıl önce Mexx, iş dünyası için giyim ürünleri de satmaya başladı. Böylece, mağazalardaki dekor ve aydınlatmada değişiklik yapılmaya başlandı. Resmi bir tarzı ve iş hayatı atmosferini benimsemek isteyen şirket, sıra ev görünümünü tercih etti. Seçkin ama kozmopolit bir hava için tavanlarla duvarlara gerçek beyaz ahşap pervazlar yerleştirildi ve açık renkli antika mobilyalar kullanıldı. Yaratılan atmosfere son bir dokunuş katmak için Mexx; yeni serinin modern şıklığını yansıtacak, müşterilere evlerinde hissettirecek ve ürünlerin en iyi şekilde ışıklandırılmasını sağlayacak mükemmel bir aydınlatma konseptine imza atmak istedi. Bunun için genel aydınlatma ve vurgu ışıkları arasında doğru dengenin kurulması gerekiyordu.


Çözüm: Esnek aydınlatmayla gelen başarı

Mexx, 2012 ilkbaharında Hollanda'nın Amsterdam ve Den Bosch şehirlerindeki sıra evler arasında ilk mağazalarını açtı. Den Bosch'taki mağaza, eski bir sinemanın yerine açıldı. Tasarımcılar tavanı aydınlatmak için sütunların üzerine, yukarıya doğru ışık veren Cyl Vario ürünleri yerleştirdi ve bunlara LEDVANCE'nin sağladığı OSRAM LED ampullerini taktı. Giysilerin her açıdan doğru şekilde aydınlatılması için esnek spot ışıklar takıldı. Aydınlatma ekibi; erkek bölümünde ağırbaşlı bir atmosfer için siyah renk, kadınlar bölümünde daha samimi bir hava içinse beyaz renk muhafazaları tercih etti. Tüm armatürler, LEDVANCE'nin sağladığı OSRAM HCI POWERBALL Plus metal halide lambalarla donatıldı. 35 W değerine sahip bu lambalar, geniş alana sıcak renkte ışık yayar (WDL 930). Parlak ışık ve mükemmel renk işleme kabiliyeti (Ra ≥ 90); dokuları ve renklerdeki ince ayrıntıları (özellikle kırmızı ve ten rengi tonlarında) en iyi şekilde gösteriyor. Mexx'in Amsterdam mağazasının aydınlatma konseptinde maksimum enerji verimliliği için OSRAM POWERTRONIC PTi 35 elektronik balastlarıyla birlikte 278 spot ışık kullanılıyor.


Avantajlar: Enerji tasarruflu çözüm, mükemmel bir atmosfer yaratıyor

Bu etkileyici, esnek ve verimli aydınlatma konsepti; şirket ürünlerinin daima ilgi çekmesini sağlıyor. 35 watt ampuller ve OSRAM POWERTRONIC PTi 35 elektronik balastlarıyla (ECG) yüksek aydınlatma verimliliği sağlayan bu çözüm, ışık verimliliğini %10'a kadar (up to 103 lm/W'a kadar) artırırken enerji tüketimini azaltıyor. Seramik yakıcıya sahip POWERBALL Plus metal halojenür lambalar, 15.000 saatlik ortalama kullanım ömrü gibi çeşitli avantajlar sağlar. Kullanım ömrünün sonuna doğru ışık akısında yalnızca küçük bir düşüş görülür. Örneğin 12.000 saat çalışmanın ardından lamba, ilk parlaklık düzeyinin yaklaşık %80'ini üretir.

Maxx; Bonn (Almanya), Gent (Belçika), Viyana (Avusturya), St. Petersburg (Rusya) ve Montreal'deki (Kanada) yeni yerler dahil olmak üzere tüm mağazalarını spot ışıklar, POWERBALL Plus HCI lambalar ve POWERTRONIC PTi 35 balastla donatmayı hedefliyor. Çarpıcı aydınlatmayla birleştirilen Metropolitan konsepti sayesinde şirket büyük bir başarı sağladı: Satışlarda %25'e varan artış görüldü. .


Basın merkezi